IKT- ekin kontaktuan jartzeko, ikasleen adina eta adin horretako joera izan ditugu kontutan. 6.mailan, jada, ikasleak nerabeak dira, harreman berriak egiten dituztelarik. Hori horrela, foroetan, txatetan... sartzen hasten dira. Hori horrela, txat baten erabilerara zuzendutako ariketa planteatu dugu, kontzientziazioa eta erabilera zuzena sustatzeko asmoz.
JARDUERA
|
HERRI BIRTUALA OTE?
|
||
HELBURUA
|
Fidagarritasuna lantzea (ezezagunekiko)
Rol bat interpretatzea
Chat bat erabiltzen ikastea
Genero estereotipoak lantzea
Teknologiekin harremanak izatea
Komunikatzeko baliabide eta gaitasun ezberdinak martxan jartzea
Benetako bizitzara hurbiltzea
Anonimotasunak ematen digun “botereaz” jabetzea
Harremanak era zuzen batean sortzen ikastea
Hausnartzea |
||
ADINA
|
11-12 urte (LH 6.maila)
|
||
EDUKIA
|
Harremanak Chat baten bitartez
|
||
METODOLOGIA
|
|||
JARDUERA EREMUA
Ikaslea
|
DENBORA
Ordu bete
|
LEKUA
Informatika gela
|
BALIABIDEAK
Bakoitzarentzako ordenagailu bana.
Rol ezberdinak dituzten paperak
|
GARAPENA:
Irakasleak ikasleei burutuko duten ariketa
aurkeztuko die:
Haurrek txat batean izena eman beharko dute, era
anonimoan, baina, ez edozein nortasunarekin. Txat hori ondorengo hau izango da: HABBO (http://www.habbo.es) Irakasleak bakoitzari rol bat
emango dio, paper baten bidez. Rolak ondorengo hauek izango dira: lotsatia, matxista,
erasotzailea, ligatzeko asmoa dutenak, axolagabea, “pasota”, pertsona heldua
etab. Rol hau norberak bakarrik jakin beharko du, hau da, “sekretua” izango
da.
Hori horrela, txatean izena emango dute,
pertsonaia interpretatu beharreko rolaren arabera ezaugarrituz, eta ez, sexuaren arabera.
Pausuak:
Ikasle
guztiak gela berdinean sartuko dira (txatean) eta elkar hitz egiten hasiko
dira.
Denbora bat igaro ostean, 40 minutu gutxi gora
behera, txat bakoitzeko pertsonaiak hartuko dira eta hauek zein rol
ezaugarritzen zuten asmatu beharko dute ikasleek. Horrela, zeharkako era
batean, kontzeptu ezberdinetako ezaugarriak bereganatzen dira.
Amaieran, klasea amaitzeko hamar minutu falta
direnean, ikasleek hausnarketa bat egin beharko dute, sentitu eta ikasi
dutenaren inguruan: benetan al da herria dirudien bezain birtuala?
Segurtasunerako: Klasekoak nortzuk diren identifikatzeko erabiltzailearen izenean "LH-izena" jarri beharko dute aurretik, lanean parte hartzen dutenekin hitz egiteko. Oharra: Irakaslea infiltraturik egongo da, batez ere dinamizatzaile eta gidari lanean jarduteko. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario